Tuesday, May 08, 2007

china part 1

Aku sampai dekat airport KLIA dalam pukul 5.30a.m...sampai2 kat sana gi sarapan dekat McD jap dengan budak2 opis aku..haiyaa pagi2 buta makan..walaupun tak selera tapi makan gak sikit, takot nanti kat ateh kapal tobang ntah apa makanan yg dia kasi agaknya..nak alas perut punya pasal..oklah hentam jer nanti tak da lah aku mabuk udara..(iyer ker kalau tak makan leh mabuk udara hahaha ntah arr ekk aku pun tak tahu)...dalam pukul 07.50a.m semua org udah mula naik flight (nasib baik flight tak delay)..hati aku berdebar2 jugak tau masa tu..macam mana lah rasenya..ni lah 1st time aku naik kapal tobang…tepat pukul 08.00a.m. bila semua org dah naik kapal tobang, kapal tobang udah mula memanaskan engine dan tobang sikit demi sikit dan tinggi nun di awan..fuhhh selamat gak akhirnya aku terbang kat udara..oklah naik kapal tobang tu..biasa jer aku rase..tak da mabuk udara pun (hahaha belagaknya aku) dalam pukul 11.50a.m kita org sampai kat Shenzen Airport..lepas sampai kita org terus gi muslim restoran di shenzen, sampai kat sana dalam pukul 01.30p.m. mula2 tgk masakan dia menyelerakan lah jugak..tapi bila rase makkk aii masam dan masin nya..tumpah garam ke org china ni masak…garam kat sana murah agaknya..lepas makan dalam pukul 2p.m. kitaorg gerak pegi zhuhai plak, kita org sampai dekat muzium Dr. San dalam pukul 4.20p.m. lama jugak tau pejalanan dari shenzen nak ke zhuhai…lepas melawat muzium Dr. San (aktibiti untuk hari ni melawat muzium jer) kita org pegi muslim restorans dekat zhuhai plak..sampai kat sana dalam pukul 06.20p.m. kali ni masakan dia dah kurang masin sikit sebab tour leader kita org dah suruh dia kurangkan garam..tapi haiyaa gila lah…semua hidangan makan malam berasaskan kambing tau…goreng sayur dengan kambing..kari kambing..dan semuanya kambing lah hari tu..nak tak nak makan jugak arr..lepas makan dalam pukul 08.00p.m. check in dekat Hotel jumbo Zhuhai..oklah ek hotel dia 4bintang kot, selesa dan ok arr...dan pukul 09.50p.m. aku udah tdur penat lah katakana pejalanan 1 hari ni zzZZZzz