Friday, February 18, 2011

antara masak dan kemas umah..

hehehe antara masak dan kemas umah..yg mana 1 korang paling suka buat..kalau saya lah kan..saya lagi suka masak..kalau kemas umah ni bukan nya tak suka buat..tapi tak bape minat arr..tak suka arr nak kemas2 umah (hehehe tapi umah saya kemas jugak ekk..sbb sy ada adik yg suka kemas umah tapi tak suka masak hahaha, so sangat lah balance kami dok kat dalam 1 umah kan) haaa cerita pasal masak..ntah lah yer..mayb sebab saya ni kakak sulung dalam family..waktu sekolah rendah lagi udah blajar masak...mana tak nya...masa tu mak kja..adik2 plak ramai yg nak kna kasi makan..kalau saya tak masak..haruslah budak2 itu mati kebuluran hahaha..tapi syokk jugak masak2 ni tau..bukan susah sangat pun...kita letak jer hapa yg kita nak letak..asalkan benda tu sesuai..haa mesti sedap punya..jangan wisau arr...mesti ada org puji sedap..(dengan alasan, nak suruh kita masak selalu lah tu wekkkk)..skrg saya udah kja..so saya akan masak bila time coti jer arr hehehe..
tadaa ni lah lauk yg saya masak minggu lepas (udang sambal (asalnya nak masak gulai cili api udang ni..tapi malas nk g kedai beli kelapa..so sambal kan aja lagi senang dan murah), ikan sardin goreng cili api & sayur kobis goreng 

hahaha jangan tak tahu..saya kalau masak, suka sangat masak banyak2 lauk..tak tahu knapa..sampai mak slalu bising..ko ni masak banyak2 lauk..sapa yg nak makan?? tapi lauk tu habeh jugak diaorg semua makan wekkkk :P, lagi 1 ayat mak..ko jangan masak pedas2 sangat ngah...nanti semuaorg tak leh makan..hahaha mana pdas pun mak..sbb saya pun dah tak kuat makan pedas lagi..kalau makan pedas..harus lah nangis sok sek sok sek :))..last2 mak cakap..ermm sdap jugak ko buat masak gitu kan..hahaha mak suka buat ayat manis tau, nak suruh saya masak slalu kan elehhh ngada jer..lebiu mak..

8 comments:

Bee said...

epol bila aku nk dapat merasa masakkan ko erk ? weee...

Unknown said...

bila dahkahwin x leh nak memilih, semua kena buat... ;)

Truly_me said...

wahh sgtla lapo bile aku tgk semua menu yg ko masak ni pet.. nak jugak merase ko masak ni.. nanti balik kg aku nak suh ko lak masak ,,,ekekekkek bluwek :P

Miss Appleijo said...

bee - hahaha cehhh dan2 nk rase aku masak ekk..kalau nak rase..kna datang umah aku lah beb..nanti aku masakan :P

Miss Appleijo said...

kakyong - hahaha itu lah pasal kakyong..udah kahwin kna buat semua kan..wahh besar tanggungjawap lepas kahwin tu (takotnya nak kahwin hehehe)

Miss Appleijo said...

kepek - wekkkk2 ada budak cuma amik kesempatan alala..ko jangan ngada..tampo kang..balik kg mak lah yg masak..apa plak aku..aku windu masakan mak yg best dan mabeles tu tau..wekkk :P (sepot sedot goreng cili api..wahh besttnyaa)

Truly_me said...

pet.. dah lame x merase sepot goreng tu kan.. hr tu mase balik tingin gak nak beli.. tapi kan oleh kerana ko tade.. maka mcm x besh lak rase nye nak makan sepot itew.. nak kene ada ko gak baru best acara makan2 ni.. uhuhu.. mak n abah pun asal nampak sepot je tingat ko taw.. jeleshhh ai..haahhahahahaa

Miss Appleijo said...

ohhh jeles kat aku yer..aku report kat mak abah nanti wekkk :P

haah wei..aku windu masakan mak..huhu bila lah nak dapat balik kg jumpa mak abah agaknya ekk..