Thursday, March 21, 2013

sabar, redha, tawakal n berdoa

"Apabila saya berpura-pura menjadi kuat, tiada siapa yang melihat air mata yang tersembunyi saya melainkan Allah..Apabila saya sedih dan perlu bahu untuk menangis di atasnya, tiada siapa yang menyokong saya tapi sy bersyukur sbb masih mempunyai sahabat dan keluarga serta Allah..Menyenangkan hati manusia adalah sangat susah, menyenangkan Allah adalah yang paling mudah..Kadangkala manusia menghukum saya untuk kesilapan yang tidak saya lakukan, Namun Allah mengabaikan dan memaafkan atas apa yang telah saya lakukan..Dialah Allah, Yang Maha Besar Maha Kuasa, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani, dan segala puji hanya pada Allah." via Dr. Ustaz Tariq Ramadan :) ♥

*suka sgt ayat2 ustaz ni..dlm ayat ayat tu, sy ada tambah ayat sy jugak hehehe sbb sy rasa ayat atas ni mcm kena kat diri sy skrg jer huhuhu...

No comments: