Tuesday, October 17, 2006

Pengalaman Ramadhan

1. How old are you when you started to fast? (Berapakah umur anda ketika mula berpuasa?)
Aku rase lah kan..tapi sebenarnya aku pun tak ingat jugak..agaknya aku mula pose waktu aku sekolah rendah arr..

2. Have u ever forgotten that you're fasting, and what have you done? (Pernahkah anda terlupa yang anda Wakaka rasenya aku tak penah plak terlupa aku ni tengah pose atau sebagainya..aku ni normal lagi maa..lum pelupa macam izham tu lagi..ceh alasan..nak makan buah lah tu :P

3. What you do like about Ramadhan? (Apakah yang anda suka tentang ramadhan?)
Apa yg aku suka pasal ramadhan ekk..ermm kalau bulan ramadhan jer leh jumpa bubur lambuk ni..bulan lain mana ada org buat bubur tu..kalau ada pun jarang arr kan wakaka...dan kalau tiba bulan ramadhan jer..aku mesti dah pikir tahun ni punya raya nak pakai baju raya tema warna apa wakaka..selain tu...yg paling best ramadhan ni...leh buat terawih..setahun sekali tu..

4. What would you do if you really cannot stand fasting? (Apakah yang akan anda lakukan jika anda benar2 tak tahan semasa berpuasa?)
kalau tak tahan sangat biasanya aku akan gi mandi dan gi tdur..

5. Any challenging activity during fasting, and how do you deal with it? (Apakah aktiviti paling mencabar yang pernah dilakukan semasa bulan puasa dan bagaimana anda menghadapinya?)
Aktiviti paling mencabar ekk…ermm apa lagi..balik kampung dah arr kena drive pagi2…sampai jer kat kampung kena kemas umah sebab nenek dengan atok dah tak ada..so kitaorg arr kena kemas semuanya…lepas dah kemas..kena tolong mak jaga lemang lah plak huyooo tak tahan wei..dah lah panas giler bara api tu..rase macam rentung jer tau wakaka..tapi best jugak..tak sabor nak balik kg rasenya..yehaaa

6. Any bad experience during Ramadhan? (Sebarang pengalaman buruk sewaktu bulan Ramadhan?)
Pengalaman buruk waktu bulan ramadhan ekk..haiyaa ingat lagi masa tu tahun 2004 aku dan family dok kat umah setinggan masa tu (sekarang ni dah 2 tahun pindah kat umah flat..pemindahan dari setinggan tu arr) ermm masa tu mak ayah tak da kat umah..kerja tak balik lagi..aku dengan adik jer arr sibuk2 siap kan juadah buka puasa..ujan plak turun dengan lebatnya..Ya Allah tuhan jer yg tahu situasi kitaorg masa tu..biasa lah umah setinggan bocor sana sini...haiyaa rase nak nangis pun ada masa tu tau..org lain syok2 buka pose..aku dengan adik2 menimba air kat dalam umah...memang sedih dan tak kan lupa sampai bila2 punya


7. Have you ever face any kind of unforgettable moment with firecrackers/ fireworks? (Pernahkah anda mengalami peristiwa yang tidak dapat dilupakan ketika bermain bunga api/mercun?)
Wakaka main mercun yer..rasenya tak da arr

8. Have you ever did something that may void your fasting but you just ignored it?(Pernahkah anda melakukan sesuatu yang membatalkan puasa tapi anda buat tak tahu sahaja?)
Rase nya tak penah kot..haiyaa entah arr

9. Have you ever been caught for not fasting? (Pernahkah anda ditangkap kerana tidak berpuasa?)
Tak penah

10. How does Ramadhan effect your body weight? (Bagaimana Ramadhan mempengaruhi keberatan tubuh anda?)
Rase nya tak manyak sangat yg turun kot..sikit jer arr rasenya wakaka

11. Do you like getting duit raya? What was the most amount you've ever got?Adakah anda suka duit raya? Berapa jumlah terbanyak pernah anda dapat?)
Duit laye ekk..mesti ar suka...dulu waktu remaja syok jer kumpul duit raya..tapi tak da lah manyak macam izham tu...dah dewasa ni..kena kasi duit raya kat budak2 lah plak haiyaa

12. Which Eid was the worst for you?(Raya yang mana satukah yang terburuk untuk anda?)
Tak da kot

13. Have u ever got diarrhea during eid?(Pernah tak cirit birit masa raya?)
Cirit masa raya tak penah..kalau cirit masa bulan pose ni selalu haiyaa makan cili salah..makan petai salah..makan pucuk ubi salah haiyaa perut dah monggok kot..hari tu cirit birit sampai kena cocok botot wakaka lawak jer

2 comments:

Tenno Miyake said...

oih.. apsal asyik sebut nama aku je ni?

zianazone said...

terkenang2 kan ko arr..tu pasal asyik sebut nama ko jer wakaka..haiyaa dah ko yg suruh buat benda ni..aku sebut arr nama ko jer :P