Thursday, April 19, 2012

aku pergi kerja naik LRT? haha biar betik!

perg
hahaha gila lama aku tak naik lrt ni..dah btahun2 jugak lah rasanya..sekali hari ni pegi lrt..tgk lrt skrg dah pakai token jer..wahhh hebat kan pgankutan negara kita skrg..syabas2 ada peningkatan, so hari ni 1st time aku try naik lrt..try sbb dah tak sanggup lagi nak bwk keta g keja..hari2 asyik lambat jer hmmm..tadi naik lrt..aku part kat area pandan jaya, parking kena dlm (RM3.00), lps tu token aku beli pegi dan balik (RM4.80), masa plak dari pandan jaya ker pwtc kurang 30minit..so oklah sgt tu kan..cuma tambang n parking tu nanti aku nak buat calculation..nak tgk ok tak agaknya ek..

ni cerita hari isnin hari tu..lambat sgt sampai umah, sampai aku buka pose makan gula2 jer hahaha..hari ni pun pose sunat lagi..sbb tu lah try naik lrt..tanak lah makan gula2 jer kan..tak best okey!

semalam n kelmarin dan sebenarnya dari hari isnin lagi..tiap kali balik keja n time ptg..kat kl ni hujan lebat..nama pun kl, tak kita lah xcident ket, ujan ker..huhu bjanggut lah korang dok dalam keta tu..contoh nya mcm semalam..dari opis kat area jalan sultan ismail/jalan kuching nak ke sogo sj sampai lebih 30minit, lps tu dari sogo nak ke dataran jalan yg lurus area jalan tar tu pun amik masa dalam 30minit jugak..dan dari dataran nk sampai umah aku kat pandan indah nun..amik masa 2jam 45minit (sbb balik kja ^ptg - 8.45 sampai umah) wahhh gila kan..aku balik kg kat rembau pun tak sampai 1jam setengah..ni kan plak kl nk g pandan indah jer..gila lah..minyak keta plak jgn cakap lah..jem2 n tak jalan pun..minyak keta lagi lah banyak kurangnya...aiyooo dugaan..

(gambor ni time pagi@ nak g keja tau) bila time g keja pun dh jem..balik keja lagi lah teruk sbb kl skrg ptg2 hujan..so hari ni lah bmula nya aku try naik public transport hahaha..cayokkkk!!

5 comments:

TS said...

terkujat tgk tajuk nih...
adakah sebab tersdai 2 jam dpn sogo smlm??Weeee

Miss Appleijo said...

eiyla - hahahaha sampai tkujat tgk tajuk dia ek hahaha..tahu takpa, smlm balik sampai umah pukul 8.45, huhu 2jam 45minit tau..balik rembau pun tak mcm tu..sbb tu lah hari ni 1st time naik lrt hahaha..cayokkk

Sumijelly said...

sejak pindah putrajaya dah tak meras anaik LRT @ monorail... last sekali sebelum berslain dalam bulan 6 2011...kiranya hampir nak setahun dahhhh..hehehe

Sumijelly.com

puanbee said...

kot ye pun tajuk jgn lah buat perkataan ringkas hehehe ..

Miss Appleijo said...

kak sumijelly - ohh dh pindah putrajaya ek..haah sana mana ada lrt @monorail kan..lama jugak ek setahun...sy plak dh lama tak naik..lebih dr 1tahun sis hehehe

bee - hahahaha alamak cekgu dh marah..ohh tak bleh buat tajuk ringkas ek haha..jap2 nak betolkan..