Wednesday, May 09, 2007

china part 2

Huwarghh awal nya aku mangun tdur pagi ni..pukul 6a.m udah terjaga..mana tak nya..kat sini cuaca dia kejap jer terang benderang..pukul 6a.m. dah terang gila macam dah pukul 9a.m. kat Malaysia..hahaha sabor jer ar ekk macam tak biasa mangun tdur awal…tapi kalau nak mangun lambat pun bukan nya bleh..manyak tempat nak pegi hari ni..dalam pukul 07.30a.m. semua org sarapan kat marco polo restoran hahaha nama bukan main laie..tapi sabor jer arr roti dengan oren juice jer yg bleh makan..yg lain harem wakaka..lepas b.fast kita org check out dari hotel dalam pukul 08.20a.m…dan dalam pukul 08.30a.m. kita org gerak ke Guangzhou plak..dalam pejalanan nak ke guangzhou kita org melawat Yu Nu Statue a symbol of Zhuhai (kat sini tempat jual mutiara..sapa yg minat nak beli mutiara tu bleh gi kat sini..murah gak tau..yang paling murah krim untuk sunburn dia..buat dari pearl tu) lepas melawat yu nu statue kita org pegi zhuhaijing shan sante cable way plak..ni lah satu2 nya cable car yg ada kat negara china(tour leader tu yg cakap macam ni)..aku pun try lah naik..aku ingat kan cable car dia macam kat genting..ada cover2..tapi tak tau plak..cable car dia macam buaian tu..tak da tutup dengan apa2 pun cuma ada penghadang supaya tak jatuh jer hahaha seram siot..tapi best…dan dia ada 2 pilihan kalau nak turun..naik cable car balik atau naik roller coster..tapi aku pilih cabel car jugak..ee takot aku nak naik roller coster..tinggi tu..sampai kat atas tu..kita bleh tgk seluruh Bandar zhuhai..lepas gi sana, kita org terus pegi makan tengah hari kat restoran yg sama dan menu yg sama gak cuma tempat jer yg lain2 (sabor jer arr)..lepas makan dalam pukul 12noon bas gerak ke Guangzhou..dan sampai kat sana dalam pukul 02.10p.m. dalam pukul 02.30p.m. kitaorg check in kat hotel furama lak…semua org kena letak beg dan turun balik sebab nak pegi melawat Dr San Yat Sin Memorial Hall lak..habis melawat terus pegi Five Ram Statue lak (the symbol of Guangzhou) lepas tu dalam pukul 05.50p.m. pegi dinner dekat boston hotel lak..ada restorans muslim kat sana (menu yg sama lagi)..lepas makan kita org terus pegi kat cruise, sampai kat sana dalam pukul 07.20p.m. bersiar2 kat atas kapal plak sepanjang sungai guangzhou..cantik jugak pemandangan malam tu..tenang je pikiran..dalam pukul 09.00p.m. semua balik ke hotel dan aktibiti bebas..semua bleh gi jalan2 dekat Bandar Guangzhou sendiri..dan yg paling menarik, kelakar dan takot gak aku rase..ada lah peminta sedekah ni..dia suruh anak dia mintak sedekah…kalau org tak nak kasi duit..budak2 tu siap peluk kaki korang dan tak kan lepaskan wei..percaya atau tak member opis aku kena..gambar dia aku tak sempat nak amik sebab aku sampai lambat sangat..kawan aku arr lambat sangat turun dari otel..lepas kejadian tu semua balik otel dan tdur..