Monday, May 14, 2007

ke penang dan lumut lak

aku bangun tdur dalam pukul 07.00a.m. dan sarapan dekat otel seri malaysia tu gak..oklah ekk makanan dia..tapi sarapan bukan ada apa yg menarik pun...lepas b.fast kita org lepak kat bilik jap..dalam pukul 11a.m. baru check out dari hotel..kat area hotel tu aku nampak signboard gi butterword (aku tak tahu eja pekataan ni arr..ntah macam mana ntah ejaan dia agaknya hahaha) aku pun ikut lah jalan tu..sekali jalan lama yg aku ikut tu..memandai je aku ni..tak reti jalan pun main redah jer..ahh aku senang jer..selagi ada pekataan tu..aku ikut jer arr apa susah kan..mesti tak sesat punya lah..kalau sesat jugak...memang sengal lah org yang buat signboard tu kan..aku sampai kat b.word dalam pukul 12.30p.m. dan aku menyeberang ke sana kali ni naik ferry lak..aku bawak keta aku naik ferry hahaha...aku rase dari pada ikot jambatan, naik ferry lagi cepat tau..tak rase pun pukulan ombak dia macam pegi langkawi tu..ok jer..sampai jer kat sana...terus aku pegi ke padang kota lama..makan tengah hari jap dan beli jeruk kat situ hahaha..dalam pukul 2p.m. aku balik ke sg petani balik naik jambatan plak (adik aku nak merasa lalu kat jambatan tu hehehe)...aku terus masuk highway dan kuat kat teluk intan aku rase...dari teluk intan aku ikut jalan dalam pegi ke lumut..1st time aku gi sana..aku kesana guna signboard jer..alhamdullilah sampai dan tak sesat..au sampai kat umah saudara aku kat pengakalan tldm lumut dalam pukul 06.30p.m...malam tak gi mana pun..mana tak nya..punya lah payah nak masuk kat umah dia ni..nak kena tinggal kan ic arr..dan kena amik pass arr..haiyaa baik dok kat umah jer..malam tu aku bermalam kat umah dia plak...

2 comments:

yun said...

BUTTERWORTH la wei :-)

zianazone said...

macam tu eja dia ekk wakaka aku mana tahu yun..aku belasah jer maa