Friday, May 11, 2007

china part 4

mangun pagi pukul 6a.m. siap2 dan terus pegi sarapan dekat tiffany coffee house, kali ni aku siap bawak roti dan tuna hahaha (bekal dari Malaysia..selagi bleh makan dan blum luput tarikh nya, aku bawak je turun makan, tak nak aku makan roti kat otel tu..keras giler roti dia)..habis sarapan kitaorg check out dari hotel furama dalam pukul 08.20a.m. dan terus pegi masjid yg paling tua dekat jalan guang ta..sedih aku tgk masjid dia..dah arr terselit kat celah2 bangunan..masjid nya pun usang tau..tak macam masjid pun aku tgk..dalam pukul 09.40a.m. kita org gerak ke shenzen plak…sampai kat sana dalam pukul 11.30a.m. dan terus pegi tempat makan (korang pun mesti dapat agak kan haha menu dan restoran yg sama lagi) lepas jer makan..dalam pukul 12.50p.m. kita org terus pegi Shenzhen xingyu mineral museum(aku lupa daa..tempat ni tempat apa ekk hahaha aku rase tempat jed jugak kot, tapi sini punya jed ori tau..siap ada sijil dari kerajaan china tu) kemudian dalam pukul 01.40p.m. kita org terus pegi ke splendid of china plak, kat sini ada arca2 kecil bandar2 dan tempat2 yg menarik kat china, menarik jugak tempat ni…habis jer melawat kat sana..dalam pukul 04.00 kitaorg pegi tgk petunjukan kuda (rase macam tgk cite cina purba lak) dan lepas tu dalam pukul 5p.m. tgk petunjukan tarian daerah2 kat negeri china plak (menarik jugak tau, mana tak nya..kat pentas dia menarik..siap ada air pancut lagi tu…tapi tak leh amik gambar dan video arr..kalau nak kena beli vcd dia, aku tak beli pun..nanti copy cd kat member opis aku jer) 06.30p.m. bas gerak pegi tempat makan malam, dan apa yg aku nampak dalam pejalanan ke sana..kebanyakan jalan dekat shenzen semua tanam pokok mangga tau (sekarang buah mangga tengah banyak).. dalam pukul 06.45p.m. sampai dekat muslim restoran..lepas makan malam dalam pukul 07.40p.m. check in dekat country plaza hotel plak..hotel ni pun menarik jugak tau 4 bintang gak..lepas hantar beg dekat bilik, dalam pukul 08.30p.m. pegi shopping dekat Louhu compleks oklah murah2 tu dan macam2 ada, yg kelakor nya...mesti korang akan kena tarik dengan org kedai tu..nak suruh korang beli kat kedai dia(aku lah mangsa yg kena tarik tu) hehehe dan dalam pukul 11p.m. compleks tutup dan terus balik bilik tdur, sebelum tu sempat lagi singgah dekat kedai muslim depan hotel..layan teh tarik hahaha tapi tak best sangat arr teh tarik dia (udah berapa hari baru dapat minum teh tarik dan ais sebab kat china diaorg asyik minum teh cina dan panas2 jer..mana ada ais2 ni)…lepas minum balik hotel tdurr